あたたかいイベントでした。

2015.07.12 Sunday


フジファブリック『路地裏の僕たち 上映会』
やさしさと愛に溢れたイベントでした。

お隣にはこいのぼりさん、
そのまたお隣にはハタオリトラベルのみなさん、
街のお菓子屋さんや駄菓子屋さんドリンク屋さん、
久しぶりに会う同級生、ファンのみなさん、
志村正彦くんのご家族のみなさん、実行委員のみなさん…。

みんなが優しくて
暑かったけど風がやわらかくて とても穏やかな時間が流れていました。


私も最初の回を一緒に観させてもらいました。
はじまりの大地讃頌の合唱でうるっときていた友達。
帰りには、いろんな想いが駆け巡ったよ ってきれいな涙も見られて、
誘ってくれてありがとうとお礼を言われてしまいました。

私がお話できた1番遠くの方は京都の方でしたが、みなさんの熱い想いが私にまで届いて胸がいっぱいになりました。

志村正彦に会いにきた…という一体感がまぶしかったです。


上映中は体育館から漏れてくる音に合わせて口ずさんだり、
こいのぼりさんや同級生たちとお話したり、
いろんなことを考えたりしました。

自分の心の中のことを伝えるのって
ときどきとてもこわいけど、
志村正彦くんはそれを歌で表現していて
それがたくさんの人の心に響いて
それで救われている人もいたりして、
それってとてもすごいことだなと思いました。

たまに物事を複雑に考えてしまうけど、シンプルでいいんだなって思いました。


参加できてとてもよかったです。

どうもありがとうございました。


スポンサーサイト

2017.11.19 Sunday
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • by スポンサードリンク

comment
I’m extremely impressed together with your writing skills neatly as using the format on your weblog. Is this a paid topic matter or did you customize it yourself? Anyway maintain up the great high excellent writing, it can be uncommon to peer a great website like this one nowadays.
I?|ve been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts in this kind of house . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this web site. Studying this info So i am happy to express that I’ve an incredibly just right uncanny feeling I discovered just what I needed. I such a lot unquestionably will make certain to don?|t fail to remember this web site and provides it a look regularly.
Hi, Neat post. There’s a problem with your website in internet explorer, would check this… IE still is the market leader and a huge portion of people will miss your magnificent writing due to this problem.
C’est le neuneu Timoun qui nous "informe" que la demande de son mentor est perimee avant d’avoir ete faite….
Sick and tired of the numerous men headlines? We’re at this site available for you!
The beauty of these blogging engines and CMS platforms is the lack of limitations and ease of manipulation that enables builders to implement rich content material and ‘pores and skin’ the positioning in such a means that with very little effort one would never notice what it is making the location tick all without limiting content and effectiveness.
コメントする








   

calendar

S M T W T F S
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
<< November 2017 >>

selected entries

recent comment

recommend

links

profile

others

PR